Határtalanul - Erdély 2021

Iskolánk tanulói részt vettek a Határtalanul tanulmányi kiránduláson, melynek keretén belül elutazhattak a varázslatos Erdélybe. Az első napon ellátogattunk a Nagyváradi Római Katolikus Székesegyházba, majd megtekintettük az Egyházművészeti Múzeum állandó kiállítását. A program zárásaként megkoszorúztuk Petőfi Sándor szobrát az emlékparkban. A második napon a tordai sóbánya következett, ahol megismertük a sóbánya történelmét, a sóbányászat többszáz éves hagyományát. A nap következő programja egy túra volt a tordai hasadékhoz, ahol Szent László legendájának nyomába eredtünk, közben megfigyeltük a természetvédelmi terület páratlan növény-és állatvilágát. Kolozsváron a Szent Mihály templom megtekintése átalakítási munkálatok miatt nem sikerült. Mátyás király monumentális lovasszobránál elidőztünk, elsétáltunk a nagy királyunk szülőházához, majd – a program zárásaként - a házsongárdi temetőben Apáczai Csere János sírjára koszorút tettünk. A harmadik napon Gyulafehérvár volt az egyik úticélunk, ahol megnéztük a várat, az érseki székesegyházat, a Hunyadi család síremlékét, majd az erdélyi fejedelmek koronázási szertartásairól előadást hallgathattunk. Rövid buszozás után megérkeztünk Nagyenyedre, ahol a Bethlen Kollégiumot tekinthettük meg, benne a természetrajzi múzeum kiállítását is volt lehetőségünk megnézni. A nagyenyedi vár romjainál megálltunk, falainál láthattuk az odahelyezett emléktáblákat. A negyedik nap torockói és torockószentgyörgyi programokat tartottunk. Ellátogattunk a Böjte Csaba atya által létrehozott torockói Kis Szent Teréz Gyermekotthon lakóihoz, megismerkedtünk az otthon kis lakóival, átadtuk ajándékainkat, beszélgettünk a gyermekotthon vezetőjével, aki bemutatta a közösségüket. A nap folyamán megtekintettük a torockói Néprajzi Múzeum kiállítását, a tárlat segítségével betekintést kaptunk Torockó néphagyományaiba, népszokásaiba. A nap folyamán átmentünk a szomszédos Torockószentgyörgyre, és egy zenés-irodalmi előadást tartottunk a helyi általános iskola tanulói számára. Az előadás után közös beszélgetés, ismerkedés következett. Kiváló programzárás volt a torockószentgyörgyi vár megtekintése, mely fenséges kilátást nyújtott tanulóink számára. Tanulmányi kirándulásunk utolsó napján Nagyváradon megtekintettük a várat, ahol több kiállítást is megnéztünk. A tárlat bemutatta a vár történelmét, felépítését, külön kiemelve az erődítmény középkori életét, mivel akkor élte a vár a fénykorát.

A kirándulás mindenkinek óriási élményt szerzett, életre szóló emlékekkel tértünk haza.